De procedure wordt gestart zodra het CBR een ingevulde gezondheidsverklaring van u heeft ontvangen.

Een digitale gezondheidsverklaring aanvragen

Als u de gezondheidsverklaring online invult en opstuurt, staat deze direct in het systeem van het CBR. Uw formulier staat meteen in de wachtrij om behandeld te worden. U krijgt een email als deze ontvangen is.

Als u naar een keuringsarts moet, ontvangt u de verwijsbrief, het keuringsverslag en eventuele hulpformulieren in uw inbox. U ontvangt daarvan een email.
U kunt deze gezondheidsverklaring aanvragen, invullen en versturen via www.mijncbr.nl.

Een papieren gezondheidsverklaring aanvragen

U kunt het papieren formulier kopen:

  • Bij uw gemeente. Het wordt aangeraden om van tevoren te bellen naar de gemeente om te controleren of zij deze nog verkopen.
  • Via het CBR. U kunt hier kijken en de instructies opvolgen.

Instructies voor de gezondheidsverklaring op papier:

  • U vult de papieren gezondheidsverklaring in. Het is van belang dat u de aanwijzingen goed opvolgt. Dit houdt in dat u het binnen de hokjes aankruist en dat u in blokletters schrijft.
  • U maakt een kopie van de gezondheidsverklaring. Deze bewaart u voor uw eigen administratie.
  • U stuurt het formulier per post op naar het CBR.
  • U ontvangt een bevestigingsbrief per post (mits u geen emailadres heeft ingevuld op het formulier).
  • Het CBR scant uw formulier in.
  • Uw gezondheidsverklaring wordt in behandeling genomen en u ontvangt uw verwijsbrief, keuringsverslag en eventuele hulpformulieren per post.

Tip: 

  • Als u uw emailadres op het papieren formulier invult, krijgt u berichten in uw inbox van www.mijncbr.nl en niet in uw brievenbus!
  • Heeft u nog geen DigiD? Dan kunt u deze aanvragen via www.digid.nl .